Joe Flizzow - Kongsi




Lirik Joe Flizzow - Kongsi

Kongsi kongsi mari bicara
Kongsi pendapat dan juga idea
Masuk Kongsi tiada keluar
Biar Kongsi jadi Kongsi kita duduk diam

[Korus]
Kongsi kongsi mari bicara
Kongsi pendapat dan juga idea
Masuk Kongsi tiada keluar
Biar Kongsi jadi Kongsi kita duduk diam

Naik bukit , turun bukit
Gua dah lama tengok wayang , tak perlu minta tiket
Dan silakan picit telefon panggillah sedozen
Gua pun teringin nak tengok lu punya sepuluh sen
Alamak lu kredit pun takde , terpaksa temba

Tak guna lu bawak pisau ke peraduan menembak
Tak guna ada bola kalau tak reti sepak
Tak guna ada jalan kalau destinasi tak nampak
Tak guna jadi gangster kalau tiada wang
Gua tetap di jalanan tapi gua usahawan
Gua bursa sahamkan setiap perniagaan
Dan setiap gerak geri , pelan harus dipersiapkan
Jangan kita mudah lupa , kita bukan selamanya muda
Jadi kerahkan tenaga , pergunakan usia

Bila jumpa orang lama , jangan malu bersoal
Jika mahu kunci kuasa , harus ada modal

[Ulang Korus X2]

Ada cara duduk , ada cara berdiri
Tangkap orang menyamar , tangkap orang menyanyi
Tangkap orang melalak , tangkap budak berlagak
Tangkap mulut berbuih , berbual lepas cakap
Tangkap budak kosong bogel dan tak pakai baju
Ramai sangat kelkatu , nak mendekati lampu
Teringin hendak menyinar naik sheikh , tapi tiada dinar
Bila kena pegang gegar sikit , air mata berlinang

Bukan nak jadi brader , gua nak jadi orang berada
Supaya dapat menjaga setiap ahli keluarga
Bukan duniawi semata emas putih permata
Kadang kala aku rabun , pakaikan cermin mata
Tuhan berikan petanda , supaya ku selamat di sana
Dan selamat di sini , setiap usaha diberkati
Budak tersusun rapi , gerak cara koperasi
Biar mereka jadi besar , Kongsi kami gergasi...

No comments:

Post a Comment

Di sini kami mengutamakan KUALITI bukannya KUANTITI. Sila komen menggunakan akal bukannya lutut. Terima kasih.